Sfaturi practice /
4 octombrie 2019

De ce ai nevoie de fotografii profesionale pentru o proprietate scoasă la vânzare?

O mare parte din cercetarea pe care o derulează clientul care dorește să achiziționeze o proprietate imobiliară se derulează online. În acest mediu imaginea este un punct esențial care poate determina cumpărătorul să treacă la următorul pas, respectiv la contactarea vânzătorului în vederea stabilirii unei vizite la proprietate respectivă.

Această creștere a importanței imaginii impune și un nivel calitativ superior. Astfel, practica apelării la un fotograf profesionist este una din ce în ce mai frecventă. Mai mult, pe lângă serviciile fotografului, locuința trebuie și pregătită pentru ședința foto, astfel încât, la vizionarea imaginilor, cumpărătorul potențial să-și poată imagina locuirea în acel spațiu.

Diferențele dintre imaginile profesionale și cele făcute cu telefonul sunt enorme și pot influența decisiv cumpărătorul potențial. În cazul caselor, pozele de exterior au un rol important. Aici, surprinderea unor imagini în care să fie scoase în evidență punctele forte ale curții este obligatorie pentru listarea în anunț. De aceea lumina este extrem de importantă astfel încât imaginea finală să nu fie întunecată, iar culorile să fie estompate, ceea ce ar diminua din efectul vizual creat asupra cumpărătorului potențial care vizualizează anunțul.

La rândul lor, imaginile din interior sunt la fel de importante ca cele din exterior. În locuințele moderne, suprafețele vitrate generoase sunt de efect, dar surprinderea unor imagini care să le includă poate fi o provocare. Lumina care intră prin geamuri alterează luminozitatea imaginii finale. Un „truc” prin care poate fi corectată această problemă este folosirea modului HDR, disponibil și pe o gamă largă de telefoane dotate cu camere puțin peste medie.

În același timp, pentru obținerea unei fotografii de interior cu potențial în susținerea vânzării, poziționarea, sau alegerea unghiului din care este surprinsă încăperea. O cameră poate da impresia de spațiu sau dimpotrivă, din perspectiva unghiului din care este pozată. De exemplu, dacă în imagine apar o serie de obiecte masive de mobilier, iar lumina nu este una potrivită, încăperea va apărea mult mai mică decât este în realitate. În consecință, imaginea nu va fi un argument puternic în promovarea vânzării.

Imaginile joacă un rol important în imobiliare și ar trebui tratate cu seriozitate cu profesionalism, la fel ca descrierea completă a proprietății.

Istoricul de navigare printre proprietăți va fi afișat aici de îndată ce vei vizualiza proprietăți.