Despre imobiliare /
25 aprilie 2018

Centrele comerciale, un avantaj competitiv căutat de cumpărători

Cumpărătorul modern urmărește să aibă în apropierea locuinței toate facilitățile de care are nevoie. În aceste condiții, centrele comerciale, mall-urile încep să aibă o pondere din ce în ce mai mare în argumentele care duc la luarea unei decizii de cumpărare. Nu sunt izolate cazurile în care sunt lăsate pe plan secund alte facilități, cum ar fi școlile, grădinițele, sau mijlocele de transport în comun, mai ales dacă locuința vizată este în proximitatea unui mall.

Cumpărăturile curente ocupă câteva ore în fiecare săptămână, iar traversarea orașului pentru a le face prelungește considerabil acest timp. De aceea, apropierea de un centru comercial sau măcar de un supermarket aduce un plus de valoare important cartierului și, implicit locuinței vizate. În Timișoara, acoperirea supermarketurilor este una destul de bună. Cam toate cartierele au cel puțin un astfel de magazin care deservește locuitorii.

Supermarketurile și mall-urile apar în urma unei nevoi manifestate la nivelul pieței. De aceea, în zonele rezidențiale noi, încă parțial acoperite sunt vizate de lanțurile de supermarketuri care vor deschide noi magazine în momentul în care zona a devenit suficient de populată pentru ca investiția să fie una rentabilă.

Un indicator al importanței centrelor comerciale în setul de argumente care încearcă să convingă cumpărătorul să se pronunțe în favoarea unei locuințe, este faptul că acestea au devenit referințe pentru descrierea poziționării. Sunt frecvente anunțurile în care regăsim specificațiile „la 5 minute de mallul X” sau „la 5 minute de supermarketul X”.

Tendința este încă una incipientă pe piața locală, așa că prețurile au doar variații ușoare. Locuințele cu o poziționare mai apropiată de un centru comercial sunt sensibil mai scumpe decât cele poziționate decât cele aflate în zone mai îndepărtate.

Mall-ul, supermarketul, hypermarketul sunt centre ale vieții urbane moderne care evoluează odată cu tendințele consumatorilor, devenind, pe lângă centre de cumpărături și centre de servicii. În special mall-urile încorporează servicii medicale, de divertisment, de înfrumusețare sau săli de sport. Astfel, poziționarea locuinței în apropierea unui mall devine o necesitate din ce în ce mai pronunțată a cumpărătorului actual.

Istoricul de navigare printre proprietăți va fi afișat aici de îndată ce vei vizualiza proprietăți.